fredag 6. april 2007

Påskefri og kjernefamilie






Ja, så var det endelig etterlengtet påskeferie. Vi tar livet med ro, går lange turer og har middagsgjester - men ingen store planer eller hektiske timeplaner. Det er jo så fantastisk vær, og vi er hjemme og nyter bypåske. Vi har besøk av mine foreldres hund i noen dager, og det er veldig koselig og stor stas for Sofia! Hun hevder at hun og Sita er bestevenner, og proklamerer stadig sin kjærlighet til hunden. Et herlig radarpar. Når man ikke kan ha hund selv, så er det nest beste at noen har hund vi kan låne når det passer oss - så dette er i grunn en perfekt "ordning" for oss. Hunden er passe gal, en forvirret blanding av labrador og border collie - som gjeter på alt annet enn sauer. For tiden er det barnevogner som skal passes på, mens det før har vært både syklister, joggere og biler. Hun er heldigvis snill som et lam, og går veldig godt sammen med snuppa her i huset. Føler oss veldig som en "ekte kjernefamilie" med hund, altså! Blir plutselig litt A4 på en måte, mangler bare stasjonsvogn.

I går var det fem timers tur i Østmarka for oss, og i dag har vi vært hakket mer "urbane" og gått tur på Bygdøy. Var deilig å komme seg til sjøen! Har ellers fått scrappet bittelitt, men blir ikke så mye tid til det - jeg orker ikke sette meg ned hvis jeg vet at jeg bare har en halvtime eller liknende til rådighet. Skal ellers i påsken ha familiebesøk av foreldre og svigerforeldre, og prøve å få med oss kinotur og kafébesøk. Ellers blir det heldigvis litt tid til trening, og jeg er fornøyd med at mitt SATS-medlemskap ikke bare er støttemedlemsskap lenger.

Håper alle har en flott påske!!!!

3 kommentarer:

Nina`s Rosa verden sa...

En liten påskehilsen fra meg her!!
Ser dere koser dere med påskefri og tur i skog og mark-Koselig med hundebesøk også!!
Ta dere gjerne en tur innom hagen vår hvis dere er i nærheten da..Vi er der vi!!!
KLEM!

Lene sa...

Det høres ut som dere har hatt en fin påske!
Og så mange fine bilder :)

Her startet påska litt vel stormfullt, men det tok seg opp etter hvert, og vi fikk med oss både pølsegrilling og appelsin og kvikk lunsj spising i marka før påska var over. Så da er alt som det skal være da :)

Hege sa...

Så mange flotte bilder du har tatt. Ser ut til at dere hadde en flott påske ja. Hmm...bypåske hørtes egentlig avslappende deilig ut.