søndag 12. august 2007

Da var årets ferie over!









Årets tur gikk til Parga på fastlandet i Hellas - og det var virkelig en perle av et feriested! Det var det nærmeste vi noen gang har kommet det perfekte reisemålet, tror jeg. For det første fordi det er utrolig vakkert der, og så fordi det er en avslappet stemning der til tross for at vi var der i høysesongen. Det er ikke noe typisk charter-sted, her er bare små hoteller og mest greske og italienske turister. Her er små butikker i trange smug og gater som slynger seg oppover åssidene i byen som ligger som et amfi-teater rundt en bukt. Byen er passe stor, med strender både i sentrum og rett utenfor, og med utallige muligheter for utflukter både til vanns og til lands.

To dager før vi dro brakk mannen min beinet, men heldigvis kom vi oss av gårde likevel. Han har hoppet rundt på krykker, og mange av planene våre fikk vi aldri gjennomført- så det har i grunn blitt mye mer badeliv enn vi vanligvis pleier å ha. Det ble da bittelitt tid til fotografering, og jeg legger ut noen av resultatene her. Begynner å skjønne litt mer av blenderen nå, i tillegg til at jeg bare eeeelsker polariseringsfilteret! Det er helt uunnværlig til fotografering i sollys, og gir en kul effekt både på himmel og hav.

Da vi kom hjem ble vi enten matforgiftet eller har fått et magevirus, her har vi i alle fall vært dårlige siden torsdag... Får bare krysse fingrene for at vi snart er friske og raske igjen. Ellers var det hyggelig å komme hjem til hyggelig mottakelse av nyeste nummer av Vi Scrapper! Det er moro å lage blad når leserne er fornøyde!

Så da var det tilbake til hverdagen med sine små og store gjøremål, mens jeg kan drømme om neste års ferie...

5 kommentarer:

Lene sa...

Åh, det ser ut til at dere har hatt det aldeles herlig!
I alle fall om man ser bort fra brukket bein og magesyke, da...

Jeg reiste til Barcelona dagen etter at jeg brakk beinet, men jeg endte opp med å måtte tilbringe ferien i rullestol.
Kan love deg det ikke ble mye shopping på meg, etter som det var mannen som kjørte rullestolen :)

Jeg er på ferie enda, og har ikke fått lest det nye Vi scrapper enda, men jeg vet det ligger et og venter på meg.
Gleder meg voldsomt til å kose meg med det :)

Ønsker deg ei fin uke!

Lene sa...

Jeg har forresten tagget deg - sjekk blogen min for mer informasjon :)

Lynetmor sa...

Hei, virker som dere har hatt en kjempe fin ferie, til tross for mannen med brekt bein :-)
Håper dere blir friske snart da.

Lene sa...

Jeg skjønner at du har det travelt om dagen, men jeg har tatt sjansen på å tagge deg igjen.
Denne gangen er det ingen utfordring som ligger i tagginga - jeg hadde bare lyst til å gi deg en liten utmerkelse :)
Du kan lese mer om den i min blogg!

Kirkerotta sa...

Åh! Det så skikkelig nydelig ut der! :)
Kanskje vi må ta oss en tur dit neste gang vi skal på charter ferie!