tirsdag 26. juni 2007

En lett sommer!

Går vel litt tregt med bloggingen for tiden... Men det er så mye å henge fingrene i, så da er det enkelte ting som får vike. Jeg er helt alene hjemme, men kan ikke si jeg kjeder meg. Det går i ett med vanlig jobb fra 8-15, og så jobbing med bladet etter det. Mannen er på jobb i utlandet i tre uker, og snuppa er sendt til svigers for anledningen. Forrige uke hadde vi ferie og hadde late dager i Vestfold med mine foreldre i deres nye "villavogn" - dere vet, sånn som en del amerikanere faktisk bor i.

Sommeren er en flott årstid, alt blir lettere selv på dager hvor man må jobbe, eller været ikke er helt sommerlig. Jeg lager smykker og leser bøker, og så shopper jeg litt for de ekstra feriepengene som er kommet. Og så er jeg ganske stolt over å snart være i mål med mitt vektnedgangsprosjekt som jeg startet på i vinter. Målet mitt var ned 10 kg før jeg drar på sommerferie, og nå gjenstår 1,7 kg på de neste 4 ukene. Jeg ligger altså godt an til å klare det, og det føles veldig bra! Har gått ned en klesstørrelse og da er det mye morsommere å handle nye sommerklær. Det har gått veldig greit - og jeg har ikke stresset noe med det eller kringkastet det noe særlig. Så kan man jo spørre seg hvorfor jeg ikke har gjort det før, men sånn er det vel alltid når man endelig klarer å legge av seg noen uvaner.

5 kommentarer:

Kirsten sa...

Gleder meg til å se resultater av kveldsjobbingen om en stund jeg da!
Og jeg skjønner deg godt ang. det å være alene hjemme, jeg koser meg glugg jeg da, og får gjort så utrolig mye! Rett og slett deilig med sånne perioder innimellom...
Snart helg- kos deg!

Jorunns Fredfylte Boble sa...

Det høres ut som du koser deg selv om mannen er borte og det sikkert blir litt ekstra "pes" med snuppa siden du ikke har noen å dele omsorgen med disse ukene :) Gratulerer med vektnedgang også, deilig når man slipper å slite for å miste de kiloene man vil!!

Helle sa...

Høres ut som du har gode og litt travle dager. Jeg gleder meg veldig til å se nummer 2, og tar jeg ikke feil er jeg i Norge da, så jeg kan kjøpe det egenhendig...
Og så flink du har vært med å gå ned i vekt! Skulle ønske jeg fant den viljestyrken jeg også.

Lena sa...

gratulerer med ønsket vektnedgang!
Kos deg i sommer!

Ania sa...

Så deilig da! Gratulerer og fortsatt lykke til med resten! :)