torsdag 24. mai 2007

PRAHA!!!!






Jeg har sagt det mange ganger før, og kommer sikkert til å gjenta det til det kjedsommelige. Min favorittby er Praha!! (I alle fall min favorittby i Europa). Har nå vært der fire ganger, og kommer garantert til å reise dit mange ganger til. Med nytt kamera i sekken, barnevakt og fersk lønning på konto ble det en behagelig tur! Vi fikk med oss jazzkonsert på en legendarisk jazzklubb hvor halvliteren kostet 10 kroner, vi var på klassisk konsert i en kirke fra 1400-tallet, vi har shoppet, shoppet litt til, og spist masse god mat. Vi bodde i et ærverdig herskapshus fra 1400-tallet, og det passet godt til omgivelsene for øvrig!

9 kommentarer:

Surfine sa...

Jeg også elsker den byen! Praha er nyyyydelig:o) Fine bilder du har tatt, det er tydelig dere har hatt en fin tur!

Anonym sa...

Å, jeg er ganske misunnelig! Var der for 1. gang i mars og vil gjerne tilbake. Prøver å få med mannen, men han vil heller spare til motorsykkel *sjokka* Så kanskje han må få en tur til jul ;)

Catrine sa...

Forstår at Praha er en by jeg må besøke snart!
Nydelige bilder - det siste er skikkelig stilig! :)

Kristin sa...

Bildene du har tatt er så nydelig og Praha frister meg mer enn noen gang. Tror jeg skal planlegge en hemmelig tur dit med mannen jeg, det hadde vært koselig. Stilen minner veldig om Tallinn, så jeg kommer nok til å like det.

tessa sa...

Hørest ut som en nydelig tur!!

Unknown sa...

Hørtes ut som en perfekt tur dere hadde had!! Misunnelig jeg altså. Men blir vel min/vår tur en gang å.

Unknown sa...

Jeg liker også Praha veldig godt..., har vært der kun 1 gang, men det er en by jeg gjerne reiser tilbake til.... :-)

Høres ut til at dere hadde en uforglemmelig tur, med mye påfyll av kunst, mat, drikke etc...

Gleder meg til å se LO'er med Praha bilder...

Ha en scrappende flott weekend...

Lena sa...

åhhh - høres ut som dere har hatt det kanon!!!! Fine bilder!
Ha en fortsatt god pinse!

Lene S sa...

Så koselig detet så og hørtes ut! Flotte bilder ab en flott by. Jeg har enda tilgode å besøke Praha. Foreldrene mine skryter også av denne gamle flotte byen. Skjønner at jeg må ta meg en tur..får ta med meg Tomas på en kjærlighetsferie kanskje ;o)