mandag 27. november 2006

Hvem er Pucca?


Og da tenker jeg ikke på meg, men på selveste Pucca. Pucca er mitt nick når jeg befinner meg på forum, og her er noe av historien bak:

Jeg og mannen min var på bryllupsreise i Korea i 2002 da vi for første gang stiftet bekjentskap med henne. Hun var helt nylansert på den tiden, og dukket ikke opp i Norge før en stund etter det. Pucca startet som en produktserie, omtrent som Hello Kitty og andre japanske figurer. Hun har japansk navn, så kanskje ikke så rart at mange tror hun også kommer derfra. Etter hvert har merkevaren også blitt til tegnefilmer, og sortimentet har blitt utvidet i stor stil. Vooz heter firmaet som har laget henne, og de må ha en rekke dyktige designere på sitt lag. Min datter er helt fascinert av henne! Pucca er en ti år gammel jente som er datter av en restaurant-eier. Hennes favorittmat er Mandu (dumplings i suppe, litt á la kinesiske dim sum), og hun er forelsket i Garu som er ninja. Men selv om han er kampsport-helt klarer hun fint å banke både han og andre... så det voldelige perspektivet er vel det eneste jeg misliker med henne, men det føyer seg jo fint inn i koreansk kultur det da.

1 kommentar:

Jorunns Fredfylte Boble sa...

Gratulerer med blogg, her kan du kombinere kreativitet og skriveglede vet du! Jeg er også misunnelig på det treffet hos Identity, det hørtes kjempegøy ut :D Ønsker deg lykke til med juleforberedelser og andre ting i ukene fremover!